Frecventa antrenamentelor-crestere musculara

Frecventa antrenamentelor-crestere musculara

Daca vrei un program de antrenament care sa iti aduca rezultate in cel mai scurt timp posibil, trebuie sa il concepi tinand cont de procesele fiziologice care au loc in corpul tau.

Sa o luam logic. Muschii sunt alcatutiti din fibre musculare. In timpul unui antrenament intens fibrele musculare sufera niste microrupturi. Dupa incetarea antrenamentului organismul nu doar ca repara fibrele musculare, dar le construieste putin mai mari si mai puternice pentru a rezista in viitor mai bine la astfel de eforturi. Daca faci regulat antrenament, aceste mici cresteri duc in timp la o masa musculara vizibil mai mare. Cum muschii sunt construiti in principal din proteina, pe durata procesului de refacere absorbtia de proteina si necesarul proteic al organismului cresc. In termeni stiintifici, creste sinteza proteica.

O sinteza proteica ridicata este principalul indicator ca procesul de refacere/crestere musculara este in desfasurare. Sunt foarte multe studii care au urmarit acest aspect si concluzia este urmatoarea: Indiferent cat de dur este antrenamentul, sinteza proteica nu ramane crescuta mai mult de 72 de ore. Deci refacerea si cresterea musculara se incheie dupa 72 de ore.

Tinind cont de aceasta informatie, daca antrenezi fiecare grupa de muschi doar odata pe saptamana, asa cum fac majoritatea practicantilor de culturism, cresti doar primele doua zile dupa antrenament iar restul 5 stagnezi. Dar daca ai antrena fiecare muschi imediat cand sinteza proteica a revenit la normal, ai acumula masa musculara mult mai repede.

Dupa mai bine de zece ani de experienta practica, in care am incercat o gramada de metode si programe, aceasta este concluzia la care am ajuns si eu. Odata pe saptamana e prea putin pentru cei ceare se antreneaza natural, va recomand sa antrenati cel putin de doua ori pe saptamana fiecare grupa.

Citeste tot articolul aici:

http://barzz.ro/frecventa-antrenamentelor-pentru-crestere-musculara/

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *