Dieta South Beach

download.jpg

Creata de catre cardiologul Arthur Agatston, director al Centrului de Preventie pentru Bolile Cardiace Mount Sinai din Miami, Florida, dieta South Beach iti promite o slabire rapida si un plan de alimentatie delicios, realizat in urma cercetarilor unui medic nutritionist – ceea ce este foarte important.

Bazata pe principii similare cu multe alte diete (Dieta Atkins, Dieta Dukan, dieta proteica), Dieta South Beach restrictioneaza aportul de carbohidrati, in prima faza, pentru a accelera procesul de slabire, permitandu-ti apoi consumul de carbohidrati buni, cu indice glicemic scazut.

In primele doua saptamani ale dietei, vei descoperi un nou stil de viata. Fie ca vrei sa dai cateva kilograme jos, fie ca vrei sa iti schimbi alimentatia sau sa iti schimbi total look-ul, acesta este un mod delicios si realist de a incepe sa dai jos acele kilograme in plus.Cu alte cuvinte, daca vrei sa tii aceasta dieta va trebui sa iti iei adio de la paste, paine, orez, cereale, cartofi, morcovi, porumb si fructe pentru primele doua saptamani. Chiar si ulterior, consumul acestor alimente este foarte putin indicat, ele fiind permise numai foarte rar, in combinatii si proportii bine documentate.

Diferenta fata de Dieta Atkins se reduce, de fapt, la doua elemente foarte importante – eliminarea grasimilor saturate si prezenta legumelor

Grasimile saturate – acestea sunt limitate sau excluse in aceast regim, fiind incurajat consumul de proteine slabe, sanatoase
Carbohidratii – In timp ce Atkins ii exclude complet in prima faza si ulterior te pune sa calculezi gramele de carbohidrati, incurajeaza consumul carbohidratilor cu continut mic de zaharuri, aceia care nu iti provoaca cresteri bruste ale nivelului de zahar din sange, permitand cantitati importante de legume, in faza de slabire accelerata

De aceea, Agatston este de parere ca dieta sa nu poate fi catalogata ca low-carb, precum cea a medicului Atkins.

Rezultatele la care te poti astepta

Asemenea tuturor dietelor bogate in proteine si cu un continut scazut de carbohidrati, South Beach, tinuta corect, iti asigura o slabire rapida in prima perioada de doua saptamani (poti slabi pana la 7 kilograme) si un proces mai lent de slabire ulterior – asa acum este si sanatos (aproximativ 1-2 kilograme pe saptamana).

Procesul de slabire din aceasta faza nu este brusc si nu depaseste cu nimic recomandarile doctorilor nutritionisti.

Avantaje

  1. Dieta iti promite rezultate rapide (vei slabi pana la 7 kilograme in prima faza de 14 zile a dietei) fara sa te infometezi si mancand sanatos.
  2. Eliminarea alimentelor cu grasimi saturate reprezinta o imbunatatire esentiala fata de Dieta Atkins si te protejeaza de nenumarate boli, precum cele de inima sau cardio-vasculare.
  3. Mai mult de atat, Dieta South Beach te invata combinatiile corecte de alimente si te educa pentru a avea un stil de viata sanatos, pe termen lung.

Dezavantaje

  1. Este posibil sa nu fii dispusa sa renunti la toate micile placeri, lucru esential in prima perioada a regimului, dar acesta reprezinta un inconvenient minor, comparativ cu alte diete.

Sfatul nostru: Incearca

Este un regim sanatos si usor de urmat, mai ales in conditiile in care poti sa mananci in cantitatea pe care o doresti, fara a suferi de foame.

Alimente interzise

In primele 14 zile ale dietei South Beach nu vei mai manca paine, orez, cartofi, paste sau fructe! Inainte de a intra in panica trebuie sa-ti spun ca ele vor reintra in alimentatia ta imediat ce prima faza a dietei South Beach se va incheia. Deasemenea, sunt interzise bomboanele, prajiturile, inghetata, zaharul si alcoolul de orice tip.

Alimente permise

Alimentatia ta va consta in portii normale de carne si fructe de mare. Te vei bucura de savoarea legumelor, a branzeturilor si a nucilor. Vei avea trei mese zilnice echilibrate care iti vor satisface foamea si te vor invata sa mananci mai sanatos, pe termen lung.

Te va educa sa iti invingi poftele, permitandu-ti totusi din cand in cand o gustare, un desert sau un pahar de vin (odata ce ai terminat cu faza initiala, de 14 zile).

Dieta South Beach/ Faza 1 – Slabirea accelerata

Prima faza a Dietei South Beach este cea mai restrictiva si implica trei mese pe zi si doua gustari, in cadrul carora lista alimentelor permise este deosebit de stricta. Ai voie carne slaba (de preferinta pui, peste sau curcan – fara carne de vita), legume si salate cate doresti (excluzand legumele interzise), nuci, branza degresata si oua, tofu.

Nu ai voie sa te atingi de paine, cartofi, orez, paste, produse de patiserie, zahar, fructe si alcool!

Mai mult, iti sunt interzise si sunca, laptele, carnea de vita si iaurtul. Primele doua zile iti vor parea de netrecut, insa odata trecuta de ele vei descoperi o dieta usor de urmat, cu rezultate peste asteptari.

E foarte important sa mananci un mic-dejun sanatos si satios, pentru ca astfel scad sansele sa ti se faca pofta de carbohidrati nesanatosi la pranz. Pregateste-te sa iei o gustare pe la 10:30 si inca una dupa-amiaza, chiar daca nu ai senzatia de foame – important e sa mentii organismul intr-o stare de echilibru. Se recomanda sa mananci desert, daca iti este pofta de ceva dulce – insa de preferinta un desert gelatinos fara zahar sau o crema pe baza de urda.

Dieta South Beach/ Faza 2 – Atingerea greutatii ideale

S-ar putea sa fii tentata sa prelungesti Faza 1 a dietei South Beach – dr. Agatston este de parare insa ca 14 zile sunt exact cat are corpul tau nevoie, mai ales pentru ca e o faza prea stricta, al carei scop principal este sa anuleze pofta de dulciuri si fainoase si sa impulsioneze procesul de slabire.

In aceasta a 2-a faza vei incepe sa reintroduci carbohidratii in alimentatie, si vei avea voie sa mananci si fructe.

Poti incepe sa mananci intai cereale integrale, apoi paine neagra, insa treptat si cu atentie, ca sa eviti dezechilibrarea metabolismului pe care abia ai inceput sa il controlezi.

Este bine sa mananci si fructe (recomandate sunt fructele cu coaja, care contin fibre ce ajuta digestia si instaurarea senzatiei de satietate), insa acestea nu ar trebui consumate la micul-dejun, pentru ca fructoza din ele poate creste secretia de insulina, ceea ce duce la aparitia senzatiei de foame. Faza a doua poate dura oricat, de la trei saptamani la opt luni – pana cand vei ajunge la greutatea ta ideala.

Dieta South Beach/ Faza 3 – Un stil de viata sanatos

Aceasta este cea mai lejera faza a regimului, insa va trebui sa o urmezi toata viata ca sa mentii greutatea la care ai ajuns. In principiu, faza a treia inseamna sa mananci sanatos, dupa regulile pe care le-ai invatat deja – insa ai voie si sa trisezi din cand in cand. Adica n-o sa fie sfarsitul lumii daca mai mananci o pizza cu aluat din faina alba sau bei un suc, atata vreme cat nu iti faci din asta un obicei.

South Beach este un regim sanatos si usor de urmat, mai ales in conditiile in care poti sa mananci pana te saturi. De fapt nu-i chiar o dieta, mai degraba un stil de viata. Te-ai convins?

Alimente permise in Faza 1 a Dietei South Beach

Carne

Carne slaba de vita (pulpa, muschi)
Pasare (slaba si fara piele): piept de curcan si de pui, sunca de curcan
Peste si Fructe de mare: orice tip de peste si preparate de peste (a se limita cele cu continut mare in mercur sau alte substante contaminante cum ar fi rechinul si tonul alb)
Porc: sunca/ jambon fiert, bacon (sunca) fara gasime, muschi
Vitel: cotlet, antricot, pulpa
Miel: indeparteza orice urma vizibila de grasime : cotlet, spate
Mezeluri (slabe sau fara grasimi): sunca/jambon fiert, sunca afumata, piept de curcan

Proteine vegetale (derivate din soia)

Sunca de soia
Cremvursti de soia
Tofu toate varietatile, 1/2 cana pe zi

Leguminoase (Incepe cu 1/3 – 1/2 cana)

Linte
Naut
Fasole
Soia
Mazare uscata

Grasimi sanatoase

Ulei de canola
Ulei de masline

Sau se mai pot folosi urmatoarele uleiuri polinesaturate sau mononesaturate :
Floarea soarelui
Porumb
Susan
Soia

Alte grasimi permise
Avocado – 1/3 intreg sau 1 lingura ulei de avocado
Maioneza light – 2 linguri
Masline (verzi sau negre) – 15 masline echivaleaza cu ½ lingura ulei

Branzeturi (fara grasimi sau cu procent redus de grasimi)

Branza de vaci, 1-2 % sau fara grasimi
Feta
Parmezan
Ricotta
Cheddar

Nuci si seminte (o portie pe zi, neprajite)

Migdale – 15 buc
Edamame (soia)
Alune de padure – 25 buc
Nuci – 15 buc
Seminte de susan – 3 linguri
Seminte de dovleac – 3 linguri
Seminte de floarea soarelui – 3 linguri
Fistic – 30 buc
Nuci pecan – 15 buc
Nuci caju – 15 buc

Lapte (2 cani permise zilnic, inclusiv iaurt)

Lapte slab (fara grasimi sau 1%)
Iaurt fara grasimi
Lapte de soia cu vanilie, poate contine sucralose cam 14% grasimi

Oua

Folosirea oualor intregi nu este limitata, doar daca este altfel indicat de medic. Folositi albus de ou si inlocuitor de ou daca vreti.

Legume (gatite sanatos, fierte, la gratar sau la cuptor, sau crude in salate)

Toate legumele mai putin morcovul, mazarea, sfecla, dovleacul, napul.

Condimente

Orice condimente care nu contin zahar
Supa de zarzavaturi (broth)
Extracte de vanilie, migdale,si altele
Suc de lamaie
Piper de orice fel
Hrean
Sos de soia -1/2 lingura
Tamari
Sos Worcestershire – 1 lingura
Smantana light (procent redus de grasimi) -2 linguri

Dulciuri admise (Limita 75-100 calorii pe zi)

Bomboane fara zahar
Cacao
Gelatina fara zahar
Guma de mestecat fara zahar
Jeleuri fara zahar
Siropuri fara zahar

Indulcitori

Acesulfame K
Fructoza (trebuie socotita in categoria dulciuri admise, cu limita calorica de 75)
Aspartam
Zaharina
Sucralose (Splenda)

Bauturi

Cafea decofeinizata sau ceai de plante
Bauturi dietetice, decofeinizate, fara zahar
Lapte (1% sau degresat) si lapte de soia (cu grasimi putine)
Suc de legume
Suc de rosii

Alimente permise in Faza a 2-a a Dietei South Beach

Poti manca toate alimentele permise in faza 1 ca si cele de mai jos:

Fructe (incepe cu o portie pe zi, apoi treptat mareste la 3 portii pe zi)

Mere – 1 mic sau 5 felii uscate
Caise – 4 proaspete sau 7 uscate
Banana – 1 banana medie
Capsuni, zmeura, mure – ¾ ceasca
Cirese – 12 bucati
Grepfrut – ½ fruct
Kivi – 1 fruct
Mango – ½ fruct
Portocale – 1 medie
Struguri – 15 boabe
Pere – 1 medie
Prune – 2 bucati
Piersici – 1 medie
Pepene garben – ¼ fruct sau 1 cana taiat in cubulete

Legume

Morcovi – ½ cana
Mazare – ½ cana

Lapte

2-3 cani premise zilnic, inclusiv iaurt

Carbohidrati (incepe cu o portie zilnic, si treptat mareste la 3 sau 4 portii pe zi)

Paine integrala
Cereale integrale
Paste (de preferat din faina integrala sau din soia ) – ½ cana gatite
Floricele – 3 cani, facute
Fidea de orez
Orez – ½ cana facut (basmati, integral, salbatic)

Ocazional

Ciocolata (cu cumpatare) – amaruie, semidulce

Dulciuri

Budinca fara grasimi si fara zahar (1portie pe zi)

Bauturi

Vin – 1-2 pahare
Bere light la ocazii (340 gr)

Daca te-ai hotarat deja sa urmezi Dieta South Beach, ai facut o alegere relativ buna: vei avea rezultate rapide fara a face rabat la sanatate, si vei invata sa faci alegeri sanatoase, pe termen mediu si lung.

Si, pentru a te ajuta sa fii inspirata in ceea cepriveste meniul, iti oferim cateva exemple si secrete…

Meniuri in Dieta South Beach

Faza 1 a Dietei South Beach

1. Un inlocuitor eficient pentru piureul de cartofi: conopida fiarta la abur, pasata si amestecata cu un catel tocat de usturoi si o lingurita de ulei de masline, cu sare si piper dupa gust;
2. Sandvisurile poti fi invelite in foi de salata verde,in loc de paine, fara a-si pierde deloc gustul;
3. Rosiile, vinetele si dovleceii pot fi umpluti cu diverse combinatii de salate, sau carne slaba, fara carbohidrati;
4. Poti manca linistita oua – galbenusul contine vitamina E naturala, un antioxidant important care previne cancerul si bolile de inima;

Faza 2 a Dietei South Beach

1. Incearca sa combini carbohidratii buni cu proteine si grasimi sanatoase, care incetinesc procesul de digestie – de exemplu, o felie de paine integrala cu putina branza degresata sau paste integrale cu sos de rosii si putina carne;
2. Foloseste cantitati reduse de ulei de masline sau soia in loc de unt sau margarina;
3. La desert, poti incerca o banana sau cateva capsuni taiate bucati si trecute prin sirop de ciocolata (amaruie);
4. Ciocolata amaruie cu cel putin 70% cacao este singura ciocolata dietetica (are putin zahar si un indice glicemic mic, deci este absorbita mai lent in organism;
5. Este preferabil sa mananci un fruct intreg decat sucul lui (organismul va munci mai mult la digestie si zaharul va ajunge mai lent in sange);
6. Bea cat mai multa apa, dar evita bauturile carbogazoase si alcoolice, mai ales berea (maltoza are un indice glicemic mai mare decat painea alba);
7. Cea mai sanatoasa bautura alcoolica (desigur, consumata cu moderatie) este vinul rosu, care are un efect benefic asupra sistemului cardiovascular;

Referinte


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *