Dieta Sonoma

DIETA-SONOMA.jpg

Dieta Sonoma, foarte asemanatoare cu dieta mediteraneana, propune consumul de alimente sanatoase si delicioase: legume, fructe, carne slaba si chiar si vin, din cand in cand.

Dieta Sonoma este conceputa de catre medicul nutritionist Connie Guttersen, care explica in cartea “The Sonoma Diet” principiile unui regim alimentar sanatos, iar numele dietei vine de la celebra regiune viticola din California – Sonoma.

Dieta Sonoma

Dieta Sonoma

Autoarea dietei Sonoma incearca sa te invete ca secretul scaderii in greutate nu consta in restrictionarea alimentatiei, ci in savurarea mancarurilor hranitoare in cantitati potrivite si la momentul potrivit. Altfel vei manca mai mult decat e nevoie si dieta nu va avea efectul dorit.

In ce consta Dieta Sonoma?

Regimul de slabire Sonoma are un meniu variat, care contine carne slaba, ulei de masline, legume si fructe, vin si cateva dulciuri, insa cu masura. Primele 10 zile sunt mai restrictive, insa dieta Sonoma va fi foarte usor de urmat dupa aceasta perioada, mai ales daca esti fana a alimentatiei sanatoase.

Nutritionistul Connie Guttersen iti recomanda sa introduci in alimentatie cele 10 alimente minune

Nutritionistul Connie Guttersen iti recomanda sa introduci in alimentatie cele 10 alimente minune

Autoarea dietei Sonoma, Connie Guttersen, iti subliniaza importanta includerii in alimentatie a 10 alimente minune, recomandate pe tot parcursul dietei: migdale, ardei, afine, broccoli, struguri, ulei de masline extravirgin, spanac, capsune, rosii, cereale integrale.

Dieta Sonoma este potrivita persoanelor care pot sa urmeze un plan alimentar bine structurat, carora le place sa gateasca si care pot sa renunte la produsele ce contin zahar si grasimi saturate. In cazul in care nu poti sa scoti din viata ta produsele de patiserie, dulciurile si sucurile… nu ti se potriveste aceasta dieta Sonoma (de fapt nu ti se potriveste nici o dieta!).

Dieta lui Connie Guttersen iti promite atingerea greutatii optime, odata cu urmarea a 3 etape (valuri) fundamentale.

Rezultatele Dietei Sonoma

In prima faza a dietei, care dureaza 10 zile, poti slabi pana la 5 kilograme. Ulterior, procesul de slabire se realizeaza mai lent, dar Connie Guttersen iti promite ca vei scapa de toate kilogramele in plus!

Avantajele regimului Sonoma

Programul alimentar este gandit de o nutritionista de renume, Connie Guttersen, deci o persoana instruita, care stie ce substante sunt necesare pentru ca organismul tau sa functioneze corect. In plus, alimentele din meniul dietei sunt naturale, bogate in vitamine si minerale.

Meniul pe care il propune dieta este unul sanatos, pe care il poti urma ca si stil de viata. In prima faza poti pierde intre 2-5 kg in 10 zile, iar in a doua vei scadea sustinut, insa nu la fel de brusc.

Dezavantajele regimului

Prima faza a dietei Sonoma este destul de restrictiva si poti renunta foarte usor, mai ales daca ceilalti membri ai familiei nu tin dieta impreuna cu tine, sau daca iti este pofta de unul dintre alimentele interzise.

Numita si faza de inductie, faza 1 este cea mai restrictiva etapa a dietei Sonoma, insa dureaza doar 10 zile. In faza 1 a dietei Sonoma scapa de obiceiurile alimentare proaste, vei renunta la produsele semipreparate si vei manca mai sanatos mancaruri gatite acasa.

Faza 1 a dietei Sonoma – pierzi rapid in greutate, cu 2 pana la 5 kg!

Poti slabi pana la 5 kg in prima faza a dietei Sonoma, cu un regim bazat pe proteine slabe, legume si fructe

Poti slabi pana la 5 kg in prima faza a dietei Sonoma, cu un regim bazat pe proteine slabe, legume si fructe

Alimente interzise cu desavarsire: zaharul, dulciurile, painea alba, orezul alb, maioneza, carnatii, costita, margarina, mancarurile grase, laptele , fructele si anumite legume. Nici nu incape vorba sa se consume chips-uri, produse de patiserie sau fast-food.

Alimente permise in cadrul primei etape a Dietei Sonoma

  • Legume (maximum o ceasca pe zi): varza, conopida, broccoli, spanac, bama, ridichi, telina, alge de mare, ciuperci, avocado, castraveti, ceapa verde, sparanghel, varza de Bruxelles, dovleac, soiuri de vara, varza verde creata, andive, patrunjel, coriandru, busuioc, rozmarin, cimbru, praz, rosii, vinete, chimen dulce.
  • Carne si proteine (slabe, excluzand carnea de vita): sunca si carne slaba de pui, curcan, porc, peste, soia.
  • Lactate si oua: oua (maxim unul), lapte degresat (maxim o cana), branza degresata, mozzarella, parmezan (max 30 de grame)
  • Fructe si nuci: numai afine, migdale, alune, nuci (cantitatea maxima de nuci poate fi de 10 bucati/ zi)
  • Cereale integrale: paine integrala si cereale integrale simple
  • Bauturi: apa plata, cafea neagra (in cantitati limitate), ceai verde sau negru, fara zahar sau miere, eventual cu indulcitori.

Pentru a-ti usura dieta si a nu calcula calorii sau cantitati, trebuie sa ai la indemana un bol (400 ml), o farfurioara pentru desert (din setul de cafea) si o farfurie normala, plata.

Exemplu de meniu pentru Dieta Sonoma, Etapa 1

  • Mic dejun: Proteine si cateva legume (o farfurioara) sau cereale cu lapte (un bol)
  • Pranz: Proteine (o jumatate de farfurie) si legume (cealalta jumatate)
  • Cina: fructe (o jumatate de farfurie), proteine (30% de farfurie) si cereale integrale (20% de farfurie)

Cea mai mare realizare de pana acum datorata Dietei Sonoma, in afara de kilogramele pierdute, consta in faptul ca deja te-ai obisnuit sa limitezi consumul de zahar, ca ai invatat sa mananci sanatos si ca iti poti pastra greutatea mancand sanatos.

In Dieta Sonoma important sa nu uitati de cele 10 super alimente propuse de autoarea dietei, alimente care scad colesterolul si au importante vitamine, minerale si antioxidanti.

De asemenea, poti mari gradual cantitatea de alimente, respectand totusi combinatiile si proportiile initiale intre alimentele din categorii diferite. Dieta Sonoma se bazeaza pe ideea ca metabolismul s-a schimbat pe parcursul celor doua faze anterioare si poate sa digere mult mai usor carbohidratii, in aceasta faza.

Din momentul acesta, dieta Sonoma se transforma intr-un regim de viata sanatos, felicitari!

Referinte


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *