Dieta Japoneza

DIETA-JAPONEZA.jpg

Femeile din Japonia au cea mai mica rata de obezitate din lume (3% comparativ cu 35% rata de obezitate in SUA, sau 12% in Franta) si una dintre cele mai mari asteptari de viata – acestea traiesc, in medie, pana la 85 de ani. Secretul lor? O dieta bogata in ingrediente proaspete, gatite cu grija si mancate incet, in cadrul unui intreg ritual.

Dieta Japoneza

Dieta Japoneza

Japonezii mananca peste proaspat, legume si orez, fara a se abate de la acest stil de viata

Secretul dietei japoneze este sa renunti la carne (mai ales la cea rosie), la carbohidrati rafinati, paine si dulciuri, si sa introduci in meniul tau cat mai multe ingrediente prospete, gatite cu grija, fara ulei.

Ce trebuie sa mananci in cadrul dietei japoneze?!

Dieta Japoneza - Introdu in alimentatia ta peste proaspat, legume si orez

Dieta Japoneza – Introdu in alimentatia ta peste proaspat, legume si orez

– Peste (fie prospat, sub forma de sushi, fie fiert la aburi sau la gratar)
– Legume proaspete sau gatite in aburi
– Cat mai multe supe, la inceputul meselor
– Orez (alaturi de felurile de legume si de peste)
– Soia (gatita in diferite forme, dar si pentru a condimenta mancarurile)
– Alge marine (supe si salate)
– Ceai, baut pe intreaga perioada a zilei

Japonezii se mandresc cu un intreg ritual al meselor – mancarea lor este pregatita cu grija si dragoste, si apoi mancata incet, savurand ingredientele si bucurandu-se de experienta culinara.

Dieta Japoneza – Scapa de 3 kilograme in 3 zile

Daca ai putine kilograme in plus si vrei sa obtii rezultate rapide pentru un eveniment, iti sugeram sa incerci si cura de 3 zile, inspirata din dieta japoneza, la finele careia vei fi cu 3 kilograme mai usoara.

Ziua 1 – Orez

Se fierb 250 de grame de orez la foc mic, timp de 20 de minute. Dupa ce s-a racit, se adauga cateva picaturi de lamaie sau un mar ras. Imparte apoi cantitatea de orez in trei portii egale si consuma-le la cele trei mese principale din zi.

Atentie – orezul nu trebuie condimentat cu sare (lamaia iti va oferi un gust similar).

Ziua 2 – Peste

Consuma numai peste (fiert sau preparat la gratar), pe tot parcursul zilei, condimentat cu zeama de lamaie sau ierburi aromatice. Cantitatea maxima poate fi de 500 – 700 de grame de peste.

Ziua 3 – Orez

Repeta prima zi a dietei.

Referinte


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *