Dieta cu Orez

DIETA-CU-OREZ.jpg

Orezul reprezinta alimentul de baza in dieta japoneza, tara care se bucura de cea mai mica rata a obezitatii din lume (doar 3%, comparativ cu 35% in Sua), asa ca… decizia de a promova dieta cu orez este mai mult decat logica.

Orezul are multiple beneficii nutritionale, reprezentand alegerea perfecta pentru aceia care au obiceiuri alimentare sanatoase. Este o sursa excelenta de carbohidrati, ceea ce inseamna si o sursa considerabila de energie.

Dieta cu Orez

Dieta cu Orez

Mai mult, orezul contine o gama importanta de nutrienti, inclusiv vitamina B si E, proteine si minerale – in special potasiu, care ajuta organismul sa elimine toxine. Prin urmare, acesta poate contribui semnificativ la aportul de vitamine si minerale al organismului. O portie medie de orez (50g) furnizeaza aproximativ 11% din necesarul zilnic estimat de proteine.

Orezul este sanatos si prin ceea ce nu contine: grasimi, colesterol sau sodiu, devenind un aliment excelent pentru a fi inclus intr-o dieta echilibrata. De asemenea, faptul ca nu contine gluten il face o alegere potrivita pentru cei cu intoleranta la acest compus. Uleiul din orez, ce se gaseste in coaja acestuia, se presupune ca are proprietati antioxidante, care ajuta la reducerea nivelului colesterolului din sange.

Trecand peste beneficiile consumului regulat de orez, dieta cu orez nu este altceva decat o mono-dieta care, promovand consumul unui singur tip de aliment, are rezultate pe termen scurt (discutabile ulterior, dupa intreruperea dietei).

Dieta cu orez este folosita inca din 1903 in tratarea problemelor legate de obezitate, hipertensiune, diabet si afectiunile cardiace.

Faza 1 a dietei cu orez: 3 zile, numai orez

Da, ai auzit bine, tot ceea ce trebuie sa consumi in aceste 3 zile este… ei bine, cate un bol de prez la fiecare masa principala. Consumul de sare trebuie evitat in aceasta perioada, asa ca, pentru a imbunatati gustul orezului iti recomandam sa folosesti putina zeama de lamaie, patrunjel tocat sau chiar putin suc de rosii (pregatit de catre tina in casa, nu de la supermarket!).

Te sfatuim sa nu bei cafea (ceaiul verde reprezinta o modalitate excelenta de a te energiza), iar despre alcool sau bauturi carbogazoase nici nu se pune problema!

In aceasta perioada poti slabi intre 3-5 kilograme, vei elimina retentia de apa, iti vei detoxifia organismul.

Faza 2 a dietei cu orez:

In cea de-a doua faza a dietei cu orez poti consuma, pe langa orez, si legume, gatite la gratar sau la aburi. Sunt recomandate supele din legume, salatele si legumele gatite la aburi.

Pe parcursul dietei cu orez poti slabi pana la 10 kilograme, dar ceea ce trebuie sa retii este ca, pentru a-ti incununa eforturile, trebuie sa revii la un stil de viata sanatos si echilibrat.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *