Dieta Atkins

dieta-atkins.jpg

Friptura cu sos de smantana, oua si sunca, omlete cu branza topita, sosuri de blue cheese turnate din belsug peste aproape orice – toate acestea iti sunt permise in cadrul dietei Atkins, dezvoltata de catre medicul nutritionist Robert Atkins.

Aceste meniuri sunt permise in cadrul controversatei diete Atkins, descrisa in 1972 in fenomenalul best-seller Dr. Atkins’ New Diet Revolution, urmat de cateva alte carti publicate de autor.

Dieta Atkins

Dieta Atkins

Dieta iti promite scaderea rapida in greutate si multe alte beneficii de sanatate, mancand din belsug ceea ce iti place

Dieta Atkins iti promite nu numai ca vei pierde toate kilogramele in plus -fara sa iti fie vreodata foame– cu o dieta saraca in carbohidrati, dar multe beneficii legate de sanatate – o inima care sa functioneze mai bine, imbunatatirea memoriei precum si altele. Dupa Atkins, autorul regimului, dieta poate reduce simptomele de oboseala, iritabilitate, durerile de cap, depresia si durerile musculare.

Regula dietei: Redu drastic cantitatea de carbohidrati si slabesti rapid!

Dieta Atkins a fost dezvoltata de catre Doctorul Atkins

Dieta Atkins a fost dezvoltata de catre Doctorul Atkins

Dieta Atkins se bazeaza pe teoria ca majoritatea persoanelor cu probleme de greutate consuma mult prea multi carbohidrati. Corpul nostru consuma atat carbohidrati cat si grasime pentru energie, dar carbohidratii sunt consumati cu prioritate. In traducere, reducand drastic cantitatea de carbohidrati si alimentandu-te cu proteine si grasimi, corpul va incepe sa elimite in mod natural si mult mai eficient depozitele de grasime.

Desi cu siguranta succesul din trecut al dietei s-a bazat pe promisiunile referitoare la pierderea greutatii in exces (promisiuni dublate de foarte multe povesti de succes), Centru de Medicina Complementara din New York (fondat de catre Atkins) pretinde ca multi adepti ai dietei o urmaza pentru mentinerea greutatii ideale, o mai buna stare a sanatatii si prevenirea multor afectiuni.

Cum functioneaza

Reducand drastic cantitatea de carbohidrati, corpul intra intr-o stare numita cetoza – ceea ce inseamna de fapt fortarea corpului pentru a-si consuma propriile rezerve, pentru a produce energia de care are nevoie pentru functionare. O persoana aflata in stare de cetoza isi ia energia de la cetone – fragmente de carbon care sunt obtine odata cu descompunerea depozitelor de grasimi. Atunci cand corpul tau se afla in stare de cetoza, te vei simti mai putin infometata si vei manca mai putin decat o faci, in mod obisnuit.

Pe de alta parte, starea de cetoza are si o multime de efecte neplacute, precum un miros neplacut al respiratiei si al transpiratiei, constipatia si multe altele.

Conform teoriei Atkins, corpul tau se transforma dintr-o masinarie care arde carbohidrati, intr-o masinarie care arde grasimi

Daca vreo o imagine mai detaliata, gandeste-te ce se intampla cu corpul tau atunci cand iei o masa bogata in carbohidrati. Zaharul din carbohidrati intra foarte repede in sange. Pentru a mentine insa nivelul de zahar din sange relativ constant, corpul secreta insulina, care permite zaharului sa fie stocat in ficat si muschi, sub forma de glicogen, dar aceste depozite isi ating destul de repede capacitatea maxima. Astfel, excesul de zahar este transformat in grasimi – exact lucrurl de care incercam sa scapam, initial.

O descriere sumara a regulilor Atkins include reducerea drastica a consumului de carbohidrati si liberalizarea grasimilor!

Dieta Atkins, desi foarte contestata, a fost best seller in SUA

Dieta Atkins, desi foarte contestata, a fost best seller in SUA

•    restrictionarea drastica a aportului de carbohidrati (paine, paste, cereale, legume, fructe, produse ce contin zahar), mai ales in prima faza a dietei Atkins
•    incurajarea consumului de carne si proteine de toate tipurile
•    incurajarea consumului de grasime, care nu este nici pe departe considerata periculoasa
•    promovarea suplimentelor alimentare (vitamine si minerale)

Astfel, carbohidratii sunt limitati la 20 de grame pe zi, in primele 2 saptamani ale dietei, urmand sa cresti ratia cu 5 grame pe saptamana, pana ajungi la o valoare maxima de 40 de grame zilnic.

1. Nu poti sa mananci legume

Pur si simplu elimini consumul de legume ce contin nivel ridicat de carbohidrati cu legume ce au continut mic de carbohidrati, cum ar fi varza, prazul, broccoli, ceapa, ardei, spanac, urzici, avocado, castraveti

2. Atkins conduce la colesterol ridicat si alte probleme de inima

Cercertarile au aratat ca, tinuta pe o perioada scurta, aceasta dieta duce la combaterea bolilor de inima. Cercetatori au descoperit ca dupa 3 luni de Atkins, nivelul colesterolului este la nivele sanatoase. De fapt scazand in greutate eviti pericolul de a suferi de atacuri vasculare sau atacuri de cord. Slabind nivelul zaharului din sange scade de aceea se reduce si presiunea vasculara.

3. Avem nevoie de carbohidrati pentru energie

Carbohidratii precum painea, pastele, orezul produc mult mai multa insulina in organism care incurajeaza depozitatare grasimilor. Evitarea acestor alimente duce la scaderea insulinei consecinta fiind mai putina grasime depusa.

4. Atkins poate cauza probleme digestive

Stari ca balonarea, vanturi, fierea si gastrita se imbunatatesc dramatic cu aceasta dieta.

5. Daca mananci multe grasimi si proteine te simti flamand imediat

Prin eliminarea carbohidratilor si mincand cantitati nelimitate de proteine si grasimi, sentimentul de foame se va pierde. Organismul incepe sa consume din propriul stoc de grasimi. Consumarea de carbohidrati duce la fluctuatii mari la nivelul zaharului in sange. Cum scade putin simtim nevoia de ceva rapid sa il ridice si atunci consumam carbohidrati. Daca tineti Atkins dorinta de a minca ceva rapid pentru a-ti reveni din asa zisa foame va inceta.

6. Te plictisesti si obosesti cu Atkins

Este adevarat ca in primele zile apare o senzatie de oboseala, datorata faptului ca organismul schimba sursa de energie – in loc sa arda carbohidrati va arde grasimi.

7. Atkins iti restrictioneaza aportul de vitamine si minerale

Atkins are 3 faze, prima faza ce dureaza 2 saptamini este saraca in vitamine si este recomandat sa luati suplimenti de vitamine, fazele urmatoare iti permit sa consumi o serie de alimente ce sunt bogate in vitamine.

Referinte


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *