Școala în pandemie

hqdefault.jpg

Dincolo de provocările de fiecare zi pe care le aduce coronavirusul pentru noi toți, unele dintre cele mai afectate categorii sunt elevii, studenții și cadrele didactice. Introducerea mediului online ca alternativă la sistemele clasice a transformat actul învățării, ridicând probleme greu de surmontat, atât din partea copiilor, cât și din partea dascălilor. Izolarea de comunitate într-o perioadă de formare a indivizilor ca entități sociale își pune amprenta în mod incontestabil pe traseul dezvoltării noilor generații.

Și cine putea fi mai indicat să ne vorbească despre toate aceste provocări și despre soluțiile pe care le-am putea avea la îndemână decât Violeta Dascălu, Director Școala Generală ”Ferdinand I”, invitata Luanei Ibacka la Ziarul de Sănătate.

Violeta Dascălu este directoarea Școlii Generale ”Ferdinand I” din București din 2008 și premiată de Ambasada SUA pentru curaj. Printre multe alte aspecte discutate, axa centrală a emisiunii de miercuri, 23 septembrie 2020, este de a atrage atenția asupra consecințelor modului în care alegem să abordăm învățământul în perioada actuală: “De când a început pandemia, se iau hotărâri de pe o zi pe alta. Nu se gândește nimeni la consecințe, la ce stres și la ce nehotărâre suntem supuși elevii, părinții și noi!.” Ne mărturisește Violeta Dascălu.

Cu alte cuvinte, discutăm despre:
➡ Care sunt provocările cu care se confruntă sistemul de învățământ în aceste perioade?
➡ Ce am putea face fiecare dintre noi – părinți, copii, profesori – pentru o mai bună gestionare a situației în care ne aflăm?
➡ Cum ne putem adapta astfel încât să îmbinăm regulile și siguranța cu confortul și nevoia de normalitate?
➡ Ce poate face școala pentru a menține lucrurile cât se poate de funcționale?
➡ Cum pot ajuta părinții în integrarea mai ușoară a schimbărilor în viața celor mici?
➡ Cum putem influența starea de bine a celor mici prin facilitarea unui stil de viață echilibrat?

Vizionare plăcută!


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *