5 Motive pentru care iti este mereu foame

femeie_mancare.jpg-26size-3Darticle_medium
Micul dejun este responsabil, in mare parte, pentru modul in care te vei simti tot restul zilei.

In ciuda eforturilor tale de a slabi, iti este foame permanent! Simti ca iti numeri minutele, pana la urmatoarea masa? Esti nesatisfacuta imediat ce termini mancarea din farfurie, si ai mai dori o portie suplimentara?

Iti prezentam 5 dintre cele mai comune cauze ale aparitiei foamei, si modalitatile de a le inlatura cu succes!

1. Mananci alimentele corecte… in momente nepotrivite

Daca te alimentezi la ore diferite, in fiecare zi, nu vei reusi decat sa iti dai peste cap metabolismul si sa impiedici corpul sa iti transmita semnalele corecte, atunci cand are nevoie de mancare. Incearca sa iti faci un program mai riguros, in asa fel incat sa iei micul dejun cel tarziu la 2 ore dupa ce te-ai trezit, apoi sa ai cate o masa sau gustare la fiecare 2-3 ore.

2. Nu manaci micul dejun potrivit

Micul dejun este responsabil, in mare parte, pentru modul in care te vei simti tot restul zilei. De exemplu, chiar daca ti se pare o idee buna sa mananci ceva rapid (cativa biscuiti, o prajitura, un produs de patiserie), super-doza de zaharuri simple te va face sa alergi inapoi la frigider cu mult inante de sosirea pranzului. Alege un mic dejun echilibrat cu proteine si carbohidrati, in asa fel incat sa nu numeri secundele, pana la pranz.

3. Dieta ta nu are nimic special

Daca ti-ai facut un obicei din a manca piept pe pui la gratar cu legume la aburi, in fiecare zi… ei bine, s-ar putea sa te plictisesti. Iar plictiseala este responsabila pentru excesele culinare periculoase! Te incurajez sa devii creativa in bucatarie, sa experimentezi cu diferite condimente pentru a adauga aroma mancarurilor tale. De asemenea, trebuie sa fii atenta la textura alimentelor. Incearca permanent combinatii de cremos – crocant – proaspat, pentru a-ti antrena papilele gustative si a te bucura de senzatii noi. Ai grija insa, cremos – crocant poate insemna si un extra de calorii, pe care ar fi bine sa le eviti!

4. Iti economisesti caloriile

Mananci de obicei foarte putin in timpul zilei, in asa fel incat seara esti infometata si ceri de obicei o portie in plus?! Daca sari peste mese este mult mai complicat sa faci alegeri corecte si sa vezi implicatiile a ceea ce mananci.

De aceea, incearca sa limitezi portia de mancare de la cina, in asa fel incat sa te trezesti dimineata doritoare de a lua micul dejun. Si, chiar daca nu simti ca iti este foame, mananca regulat in timpul zilei, pentru a evita dezastrul de la cina.

5. Iti bei caloriile

Iti incepi dimineata cu un latte, bei cateva pahare de suc pe parcursul zilei (atentie, chiar daca este suc de fructe!), seara iti place sa te relaxezi cu un cocktai sau doua… nu faci altceva decat sa acumulezi calorii din bauturile de peste zi, chiar daca acestea nu au nicio legatura cu nutrientii de care ai nevoie si nici nu iti ofera satisfactie.

Insasi actiunea de a mesteca cauzeaza eliberarea hormonilor care iti trasmit senzatia de satietate, iar digestia alimentelor solide dureaza mult mai mult decat cea a lichidelor. Daca viitoare cand ai chef de o gustare, incearca sa mananci un iaurt mic, natural, cu cateva bucatele de fructe – este atat de simplu si satisfacator!


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *